Thursday 27 November 2014

K.A.M.I

Assalamulaikum...

Sudah sekian lama aku menangguh untuk mengupdate entri yang tergendala.Memang begini coretan manusia yang tidak pandai membahagikan masa,antara kerja dan belajar.Manusia itu adalah aku.Awal bulan Oktober,aku dilanda masalah yang berunsur peribadi.Entah bagaimana yang aku nak cakapkan,fikiran ketika itu umpama kertas yang sudah direnyukkan.Kusut.Serabut.Kadangkala aku terfikir,apa yang orang dengki sangat dengan aku?padahal aku ni tiada ada pun yang mahu dibanggakan.Rupa?Jauh panggang dari api.Harta?memang mati hidup semula lah jawabnya.Sebab itu aku hairan dan pelik.Dalam kekusutan yang melanda,sang gadis muncul memberi pertolongan.hehe.Wana,kawan baik aku mesej dekat facebook.Jadi ikutilah jalan cerita kami ye.yezza. 

9/11/2014

Oh,sebelum terlupa K.A.M.I yang dimaksudkan ialah aku,Wana,Diana dan Shahila.Bukan ke aku ada geng 6 orang?hehe.Ceritanya begini,si Iffah dan Fiza ada di Kedah jadi memang jadi kekanganlah kalau nak datang,sebab hari kejadian itu berlangsung hari Ahad.Sebenarnya hal perancangan semua ni dirancang oleh ketua pasukan si Diana.hehe.Akhirnya semua setuju dan berlakulah seperti yang telah dirancang.

Pagi itu,kami bertolak dalam pukul 10.00 a.m.Shahila datang ambil aku dan Wana.Sangat berterima kasih pada si kaki empat putihnya.Kalau tiada yang itu,alamatnya memang tak berjalanlah kami.Cuaca pagi itu sangat indah.Tidak panas dan tidak hujan.Seolah-olah mengerti kerinduan yang terbuku dihati kami untuk berjumpa.Walaupun masing-masing bekerja di kota raya yang serba sibuk,susah untuk berjumpa namun satu hari itu sudah cukup bermakna.Kronologinya dari pagi sehingga acara kemuncak dan berakhir dengan gembira.Biarkan gambar berbicara sendiri.





Shahila,Wana,aku dan Diana.
Dalam perjalanan menuju destinasi pertama.
jeng.jeng.jeng
^_^


Agaknya destinasi pertama kami di mana ?



penuhkan perut dulu,ye.
makan dan makan.
sangat sedap.
aku bagi 4 bintang sebab meatball aku tak makan.hehe


Tempat pertama mestilah kena isi perut dulu,nanti barulah senang hati nak berjalan.Kami pergi IKEA,Damansara untuk sarapan pagi.Lepas makan,minum dan ada tenaga untuk jalan-jalan cuci mata.Kami pun pusing-pusing la sekitar dalam IKEA dan terbeli la apa yang patut.Terbeli?maksudnya tak rancang nak beli disebabkan benda itu comel maka,si Diana terbeli lilin yang wangi perisa strawberry dan aku pun terbeli jam yang murah.hehe.Bukan pusing saja-saja tau,terselit juga adegan selfie-selfie gini almaklumlah nama pun K.A.M.I.Jalan-jalan tanpa gambar macam tak lengkap rasanya,amboi gitu.haha.



1,2,3 senyum =)




ok,tukar gaya.
eh,senyum ke tak ni.
hehe





sedia,snap.
Dian : ala aku gerak la pula.lain.lain.



cepat tengok sini.
senyum.




eh,mana Dian?
hilang?




K.A.M.I 
geng mak-mak nak beli perabut rumah.
haha.



Lepas penat pusing dalam tu kami pun beransur ke sebelah tempat pusat membeli belah The Curve.Cuci mata jer mana la tahu ada jualan murah ke.ada ke?Rehat sekejap snap,snap dulu dalam satu kedai sampai kena bagi amaran sebab kami dok snap gambar.Alah,jeles tak dapat bergambar sekali ke.hahaha.



sila jaga-jaga sebab banyak mata yang memerhati.
hahaha.



Disebabkan banyak berjalan maka kami penat dan kembali lapar.haha.Kami keluar dari situ dan telah pergi ke satu tempat.



menikmati rojak dan cendol.
memang sedap.



Kami menikmati di tempat yang memang popular dekat Kuala Selangor ini iaitu Cendol Bakar.Memang sedap.Makan rojak dan cendol.Lepas ja hilangkan haus tadi,maka kami pun teruskan perjalanan ke tempat yang utamanya iaitu Jeram.Wana bawa kami ke tempat yang dia boleh dikatakan selalu jugalah pergi.Tempat tu berhadapan dengan pantai.Memang syok suasana dekat situ.Wana cakap,makanan dekat situ memang sedap.Jadi aku,Shila dan Dian pun teringin nak cuba masakan yang dikatakan sedap tu.sedap ker?Jom kita tengok.



kami sudah sampai.
Jom tengok menu segar.


Sebelum datang ke situ,Wana sudah booking tempat.Yelah,buatnya ramai orang kang tak ada tempat pula almaklumlah hari Ahad kan.Jadi lepas sampai kami terus ke menu ikan,ketam,udang yang segar-segar.Jadi inilah menu utama kami pada malam itu.

Menu : 

-Ikan ayam bakar 
-Ikan pari bakar
-Ketam masak cili
-Udang dan sotong goreng tepung
-Tomyam
-Kailan ikan masin
-Air laici 1 jag 




menu tak penuh lagi ni.
ikan ayam bakar yang sedap gila




muka orang-orang yang tak sabar nak makan
masing-masing lapar.




dalam berapa minit sebelum makan
dua orang tu yang buat peace,tak sabar nak makan
wakakakka.




makanan sudah terhidang.
apa lagi.tutup fon,
dengan bacaan Bismillah,makan la.



Ikan ayam yang aku maksudkan di atas,bukan ikan dan ayam,tapi nama ikan itu "ikan ayam".Aku pun baru pertama kali dengar.Ikan dia besar dan sedap gila.Sampai ke hari ini masih teringat rasanya memang bukan rasa ikan.Kalau nak rasa betapa sedapnya,pergilah rasai sendiri.Memang terbaiklah.Selepas puas menikmati makanan kami pun mahu berangkat pulang ke tempat masing-masing.Kalau ada yang tanya pasal harga,dia timbang berat ikan tu per gram.Tak ingat pula aku berapa per gram.Jumlah makan dekat situ lebih kurang RM200++.Jangan terkejut ye sebab memang berbaloi sangat dengan masakan yang lazat dan lepas bayar kami pun bertolak balik.


Disebabkan masing-masing kenyang dan orang yang dibelakang aku dan Dian rasa macam nak lena maka Wana pun bukalah cerita,tak jadi kami nak lena.haha.Maka semua orang teman Shila yang memandu dalam kekenyangan.hehe.Perasaan memang tak boleh nak huraikan dengan kata-kata.Seronok sangat sebab keluar dengan kesayangan dari kecil sampailah dewasa kini.

p/s : Apa plan lepas ni pengurus pasukan cik Dian?Bercuti di Morib?PD?atau luar kawasan macam yang dirancang tu.hehe.Alhamdulillah,jodoh kita dipanjangkan sehingga sekarang,moga sampai bila-bila hingga akhir hayat.Amin.




Terima kasih sudi baca,jumpa lagi. :D 


6 comments:

  1. Salam. Hee seronok dengan wefie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam.hehe..mestilah kan..semua tempat nak selfie.biasalah nama pun perempuan kan.kekekkeke. =)

      Delete
  2. Haii.. Cakk.. Done Follow sini no. 53
    Salam kenalan.. Sudilah kiranya follow me back,
    boleh kita saling kunjung mengunjung pasni..

    Official Blog :
    http://tengkubutang.blogspot.com/

    Catlover Blog :
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam perkenalan juga tenku butang..i will follow u back.thanks yea..selamat datang ke blog saya..hehe. :)

      Delete